Alla inlägg under oktober 2012

Av felicia andersson - 31 oktober 2012 15:35

Nu har alexandra & hennes två fina hundar flyttat in hos mig i en månad eller så innan hon ska flytta till sin egna lägenhet hon får den 1 decemeber.. får väl hoppas att det funkar, hon har bott hos mig förut och det har fungerat bra! Just nu så sitter jag på campus, åter igen sitter jag här och rå pluggar! Har suttit här sen i måndags tror jag? varje dag ca 8 timmar.. fram till 22 eller något sånt! Sitter och försöker skriva klart min pedagogiska ryggsäck.. ska vara minst 3 sidor & max 5 sidor.. har typ skrivit en sida, men jag vet exakt vad jag vill skriva om så jag är rätt säker på den är klar om ca 2-3 timmar eller nått sånt! Sen blir det hem och göra go mat med alexandra & kanske en promened med hundarna?


Jag och alexandra tog med Nikki & Saxon igår och träffade Sandras hund Fiona. Gick hur bra som helst och riktigt roligt verkade dom ha. Så vi ska nog träffas igen på torsdag, dock vet jag ingen tid än, men man slipper iallfall sitta med studierna vilket är skönt. Få lite uppehåll och göra något annat. :)



 

    

Av felicia andersson - 25 oktober 2012 22:18

.. köpte lite underkläder idag, kändes som det var dags.. men köpte dock inte så mycket så lär väl köpa några fler bh:s när jag har tid och när det finns flera snygga bh:s :) vart en lime grön bh med lime grön trosa! & 3 andra trosor med olika färger! köpte också en ljusstake som jag tänkte ha i köket eller i vardagsrummet! får väl se vad jag bestämmer mig för! Tur jag hade sällskap av min kusin Lotta!


Imorgon ska jag försöka skriva klart mitt portfolio och skicka iväg till Jenny.. ev får den bli klar på lördag! Men jag tror om jag kliver upp tidigt, så kan jag nog få den klar & sen skriva klart ryggsäcken så man har det överstökat :) ryggsäcken ska dock vara klar på torsdag tror jag det var eller fredag, så jag har en hel vecka kvar, men vore otroligt skönt om det vore klart så jag kan fokusera mig på nästa delmoment!



Min ljusstake jag köpte!

 


Torsdagsnöje!

 


Lotta funderade på en klänning, men visste inte vilken..

 


Kyligt väder ut & snö :(

 



Av felicia andersson - 25 oktober 2012 06:25

Inte mycket sömn inatt, vakna 4 och har inte sovit sen dess! Lika bra och kliva upp, äta frukost & göra sig ordning för dagen!

Igår fyllde baby år, grattis igen! Får bli en sen present, när jag kommer på vad jag ska köpa :-) var också hos pappa igår & åt kina mat! Jävligt gott var det! Länge sen jag åt det! Blivit mkt pizza & kebab på sistone som jag måste lägga ner.. Usch!

I helgen som kommer kanske jag drar till Hammerdal ev strömsund med kusinerna då sandras pojkvän spelar.. Har dock inte bestämt mig.. Annars kanske träffa Helena för gå på stan / fika (lunch) mys :-) måste bestämma mig idag!

You know you love me,
Fleecey

Av felicia andersson - 23 oktober 2012 23:35

Ikväll, eller ja om ca 30 minuter får jag äntligen se the walking dead!! nöjd tjej, som jag har längtat :) två hela avsnitt har jag att se.. love it!

Imorgon, eller ja om 22 minuter fyller S åår!! puss på dig! :D <3


Orkar egentligen inte skriva mycket mer än det, men träffade studeigruppen idag, gjorde klart en diskussion uppgift, sov en stund när jag kom hem, då jag inte sov något under natten.. pga av? ja vem vet. Letar fortf efter boende i härnösand, ringa vandrahem, privat .. ja allt möjligt,men totalt full bokad.. :/ hittar jag inget, så får jag väl fan åka ner nästa gång då.. typ i vår om det är så.. suck!

Av felicia andersson - 20 oktober 2012 17:10

Skönt med helg även om jag inte har pluggat jätte mycket den här veckan.. men är i stort klar med portfolion iallfall :) måste bara skicka iväg den till Jenny för hennes bedömmning och hon kommer göra samma med min! Sen är det bara att skicka in den och göra klart min ryggsäck! =)


Jag var sjukt sugen på göra något i helgen, men min mobil har pajat helt och hållet.. så kan varken ta emot eller ringa/sms någon vilket känns surt. Har skickat ett mail om det, men fortfarande inget svar.. och detta var i torsdags.. de brukar oftast svara rätt snabbt, får hoppas det löser sig snart! idag blir det chill om inte någon hör av sig igenom fb,och imorgon blir det göra klart portfolion helt och hållet, göra klart matematiken & börja med gibbons! i stort sett blir det fulldag hela dagen imorgon & ev tvätt om jag får tid och om det finns tid!


Men just nu, är det mjök & pepparkakor mys!

 


Det ger mig verkligen en julkänsla att äta pepparkakor men jag vill inte ha julen än vilket börjar närma sig.. jävla snö!


You know you love me,
fleece

Av felicia andersson - 18 oktober 2012 18:43

Vilken dag! vaknade imorse och insåg att min telefon går inte att ta emot samtal eller sms.. vilket kändes väldigt stressigt då pappa har försökt och ringt mig. Upp snabbt och leta efter min bankdosa & logga in på halebops sida och se vad som pågår.. står inget där, så skickar genast ett mail till dom.. har inte fått något svar än, så just nu kan jag inte ringa eller ta emot något. Så ni kan hitta mig på fejjan om det är så :)


Senare så kommer pappa hit & vi drar på affären & rusta för att köpa mat till middagen & små grejor som jag behöver! Pappa kommer hit & börjar genast ge kommentarer på min lägenhet.. stökigt bökigt kan man säga! Men nu är det reeeeeeeeeeeent x 10! :P nu måste jag bara försöka hålla det så länge som jag kan, man trivs ju bättre med rent än stökigt så är det bara + att det är trevligare om folk kommer hit =)


Fick en fin blomma av Monica :)



Chili con carne, som jag har saknat så mycket!! riktigt gott var det & matlådor finns nu =)

 


Städning & så... några få saker hit & dit, men men! en annan del av mitt vardagsrum :)

 




Av felicia andersson - 17 oktober 2012 16:08

...åter till bloggplatsen då min andra blogg inte fungerar längre på grund av olika orsaker. Så alla ni som läste www.feliz.se (den existerar inte längre) jag kommer dock leta efter en ny host någon annanstans och förmodligen i Sverige och inte Amerika som en var förut. Tur nog är alla mina filer & sånt sparade.


jag hittar en bra host att använda min blogg på!


Mycket har inte hänt, kom hem från Härnösand förra veckan (fredag) och i veckan har jag inte gjort så mycket än städat & pluggat.. börjar nästan bli klar med mina uppgifter.. vilket känns skönt =) men det som är mest skönt är väl ändå att min lägenhet är fan freash igen! vart på latsidan för länge nu, så nu ser den snygg ut igen & har haft så några dagar nu! Ska skärpa mig, så nu har jag börjat diskat så fort jag har ätit något & plockar bort allt skit jag tar fram så det håller sig såhär =) måste bara köpa nya dammsugarpåsar!


Jag vet sist jag hade den här bloggen så visade jag upp bilder då jag flyttade in.. och det var nu... ca 1½ år sedan.. så ni har ju ingen aning (ni som inte har varit här) hur det ser ut!


Jag vet att bilderna är suddiga, men bättre än inget:)

Köket!

 

Hallen!

   

en del av vardagsrummet

 


Badrummet!

 


Bokhyllan i vardagsrummet! (inte den bästa utsikten, men men)

   

Utsikten & balkongen

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards