Alla inlägg under februari 2015

Av felicia andersson - 28 februari 2015 15:28

Här kommer en fin bild från Bern, älskar utsikten! Idag är det 4 plus och molnigt!

Igår har jag varit här en hel månad, känns helt sjukt att det har gått så snabbt, så jag & Sascha drog ner på hans gamla skola som nu är massa annat, som t.ex ett fik, dit vi gick! Beställde en panini (som för övrigt inte var god) gott med mörkt bröd, men det var smör & 3 lagar med skinka... Ingen höjdare! Musiken var helt okej då, jazz musik live!

Appropå jazz så börjar jazz, blues å soul festivalen snart, spännande!

Av felicia andersson - 11 februari 2015 19:12

Idag blev det en sväng till wankdorf center, ett köpcenter med lite allt möjligt.. Kläder, sport, parfym, mataffär.. Typ som hemma, som mittpunkten fast mycket större! Fast blev bara ögon shopping, känns inte som nöd att köpa kläder eller något annat just nu då vi ska till Tyskland framöver (om det är ens möjligt nu)

Vi hase problem med bilen i lördags då vi skulle på förlovningsfest och idag ringde Mira (Saschas mamma) och sa att det är troligen fel på motorn och om det är så är det nog bättre att köpa ny bil.. Å när det blir vet vi inte.. Jag håller tummarna att det är något enkelt problem som går att fixa..

Idag har det vart 7+ och soligt men det är rätt dystert här ändå! :/

Av felicia andersson - 4 februari 2015 01:43

Jag har börjat med några få långpromenader runt Bern för att få bättre lokalsinne och för att få bättre kondition! Försöker ut å gå minst 4-5 ggr per dag i minst en timme! Får se vart det leder!

Idag har jag yttligare sökt ett par jobb, är på gång även om jag tar det extra lugnt eftersom jag vill känna mig som hemma!

Nu kom Sascha hem, så film dags! Antingen Dracula untold eller Ouija !

Av felicia andersson - 1 februari 2015 14:39

Nu har jag varit i Schweiz i 5 dagar, det känns som jag är här på semester och ska hem igen. Jag lär väl få hemlängtan framöver när jag inser att jag inte ska hem till Sverige utan att jag bor här nu!

Jag har mest tagit lugnt dom dagar jag har varit här och sökt få jobb inom barnomsorgen + au pair jobb!

Idag tar vi det extra lugnt, Sascha har åkt på en förkylning och jag lär väl åka på därefter, så Sascha mamma här och lagar kyckling soppa med grönsaker + köpt host medicin! Dock ska Sascha jobba senare om han inte får tag på någon! Vi hoppas han inte behöver!

Ovido - Quiz & Flashcards